Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

zondag, maart 15, 2015

Waanzinnig Westland - Het Vrije Vers



De Boekenweek met als thema waanzinnigheid is voorbij, een week geleden schreef ik noodgedwongen dit vrije vers vol woorden van gekte!

Waanzinnig Westland!


O idiote fantastisch waanzinnige
boekenweek, vol losgebarste gekte, ik geniet u!
Fabelachtig en erg gaaf, hoe een gestoorde gek
dit krankzinnig dolle woord koos als
het theatrale thema; waanzinnigheid!
Hoe mateloos en onvolmaakt kan het zijn!
Waanzin tiert reeds lang als een vreselijk virus
van mateloze buitensporige obsessieve
bezetenheid, ook bij dit college en deze Raad.
Het is onwaarschijnlijk en te gek dat zij
in hun blinde dwalende dolheid steeds
maar als blindemannetjes door blijven gaan
met hun megalomane dwaze plannen
voor de bouw van Twee ...
zo overbodige gemeentehuizen.
En daarmee de Westlandse schuldenberg
doen rijzen naar fabelachtige hoogten.
Als je dat wilt ben je waanzinnig, krankjorum,
dwaas of frenetiek; gewoon gek dus.
Geleid door hun ijdel zelfgenoegzaam
narcisme en egocentrisme
en een onblusbare zieke drang om
in dit ondermaans tijdelijk aardse
toch een enkel tastbaar spoor na te laten.
Als bewijs van hun zieltogend,
armetierig en leeg bestaan, klampen zij
zich vast aan hun fata morgana!
Och... blindemannetjes zijn het!
Ik zeg; Geen2 - O Nee - O Nee!

Hoe onzinnig kan waanzin zijn, weet;
al hetgeen gij doet is tijdelijk en zinloos!
Vanitas, mijn beste...  alles is Vanitas!
Zelfs uw hard bevochten besluit van heden
verwelkt al bij de dageraad!

Weet toch dat als een waanzinnige
de lamme en de blinde leidt, allen
in de zelf gegraven kuil donderen!

Een Verstandig mens zou toch
Wijzer moeten zijn!
Geef mij maar de Boekenweek!

Aad van Uffelen 10 maart 2015

Hoe gek dat een College
het mantra
Stop met Zeiken en Zeuren

durft te bezigen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.