Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

zaterdag, april 20, 2013

Wiet-gepriet-praat!


Even samengevat het Wiet-gepriet-praat!
 
De Westlandse gemeente en politiek zegt dat er geen drugs in Westland worden gebruikt... Die discussie is wel heel bijzonder.

 


Even een openbaring...
Ik ben tegen elke vorm van drugs, logisch! Zo staat ook de gemeente Westland er blijkbaar in.

Edoch is het een heel vreemde redenatie want als alleen wiet wordt verboden te telen in Westland, maar het wel verhandelbaar is, legaal krijg ik een vreemd gevoel.

Bekend is dat wiet een ovrij nschadelijk product is als je het in rede gebruikt. Vergelijk het met 1 a 2 glazen wijn per dag, dat kan ook geen kwaad. Maar drink je 5 of 6 glazen alcohol per dag dan doet het veel schade aan jezelf en aan je omgeving.
Alcoholmisbruik en roken is een heel veel groter probleem dan wiet. Het veroorzaakt zelfs kanker en dat doet wiet niet.
En wat te denken van de honderduizenden die zijn verslaafd aan roken, pijnstillers, maagtabletten, slaapmiddelen enzovoort... Heel slecht voor je gezondheid en vaak dodelijk.

In voeding zit zeer ongezond en te veel suiker, foute vetten, kleurstoffen en allerlei E-middelen. Te griezelig voor woorden.

En, gelukkig eet ik het niet als vegetarier zijnde, maar in vlees zitten allerlei foute stoffen, groeihormonen, antibiotica enz. Brrrrrrrrrrrrrrrrrr
Zo zijn er veel producten waar je ziek van wordt of voortijdig dood gaat.

Dan komt wiet er genadig af en is vooral in de koppen van mensen die er weinig van weten een gevaarlijke drug.
Zelfs is het al duizenden jaren een gekend medicijn tegen bepaalde ziekten zoals een zeldzame oogziekte en helpt het bij kanker, bevordert dan de eetlust.

Mijn zoon is ooit op Medicinale Marihuana afgestudeerd, ik mocht jarenlang intense discussies met hem voeren en was het niet altijd met hem eens. Ik kijk er nu wel genuanceerder naar.

Ja, natuurlijk moet op elke voor de mens schadelijke stof, werkwijze of activiteit een verbod worden gelegd, of laten we beginnen met een flinke extra belasting er op... Dan worden de crisis, obesitas, de stijgende ziektekosten etc ook gelijk bestreden.

Echter alleen al wonen in Westland betekent dagelijks in een van de 3 meest luchtvervuilde gebieden van de wereld wonen. Co2, NOx, fijnstof etc ademen we in te grote hoeveelheden in.
Niemand die daar een verbod op legt, ergo we gaan gewoon door met de lucht nog meer te vervuilen, zie Maasvlakte 2 en de toenemende industrie, kolencentrales, westlandse bedrijventerreinen etc.

En... in Westland rijden dagelijks meer dan 12.000 vrachtwagens en... ons gemeentebestuur doet niets aan eisen er aan stellen, schone uitlaatgassen is hier geen optie.
Er moet worden verdiend, zelfs over de lijken van kinderen met COPD. Maar, de lucht lijkt zo mooi blauw toch, die is toch niet ziekmakend!

Tja, een motie tegen legaal telen van wiet in Westland is natuurlijk prima vanuit een bepaalde optiek, maar als ik mocht kiezen nam ik dan ook maatregelen tegen alle andere foute zaken. Dat doen we niet en daarom vind ik tegen gelegaliseerd wiet kweken niet verstandig. Dat zou anders zijn als het ook zou worden verboden, maar dat is niet zo.
Is men soms bang dat men in de wereld Greenport Westland als een criminele bende gaat zien?

Laat de wiet dus maar in handen van de misdaad, dat is misschien beter. Dan houden we nog een doelgroep aan het werk, boevenvangers, gevangenisbewaarders etc.

Wie het nog snapt mag het mij uitleggen...
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.