Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

zondag, juli 31, 2011

Een weekje krant, wat een ellende!

Lees een week de krant en schrik!

De afgelopen week kwam ik regelmatig de volgende treurigheden tegen in de krant bij ons in Westland:
ontucht, loverboys, mishandeling, verkrachting, pyromaan, overlastgever, gewelddadige overval, vandaal, dronkenschap, drugs, burenruzie, corruptie, misleiding, monument vernield, duizenden overtreders van de snelheid.

In het AD algemeen las ik nog het volgende een of meer keer:
belastingontduiking, ontucht, diefstal in kerk, moordaanslag, bespuugd, bendeoorlog, doodslag, autodiefstal, fraude, eerwraak, bedreiging, schurkenstaten, beroving, inbraak, drugs, wapens, dieseldiefstal, auto bekrast, insluiping, bomaanslag, massamoord, straatracedode, onveilige wijken, snelheidsovertreding.

Er gaat bijna geen pagina voorbij of je leest wel iets over een of andere misstand of misdaad. Ik kan mij niet herinneren dat dat vroeger ook zo was. Het is duidelijk dat de geest uit de fles is bij velen en men doet maar wat men zelf wil. Er is toch bijna geen controle en de pakkans is erg klein, dus waarom niet?

Ik vind het wel zorgelijk dat de politiek, maatschappelijke organisaties en politie niet in staat zijn om het tij te keren en te zorgen dat de maatschappij weer veiliger wordt.
Op het fietspad wordt je steeds bijna aan gort gereden door scooters of andere scheurende idioten. Of je rijdt wel in een kuil of hoop paardenstront en ga je daarvan onderuit.
Ik hoor van steeds meer mensen dat ze de deur maar niet meer open doen. En ja, in mijn eigen omgeving is bij een oude dame al 3 maal ingebroken. 1 dader gearresteerd, maar nog geen veroordeling. Zijn advocaat vindt een inbraakje niet ernstig en eist vrijspraak. Nou ja...
Voor een aangifte moest ik 3 x naar het politiebureau, men had geen tijd, kwam nu niet uit enz. Van een melding van een mogelijke dader van een inbraak zou de politie contact opnemen, welnu het moet nog gebeuren...
Is het raar dat steeds meer goedwillende mensen zich zorgen maken? Ik wel in ieder geval.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.