Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

vrijdag, november 26, 2010

2 toeristen gespot in Westland!

2 toeristen gespot in Westland!

Cobie Gardien (LPF) gaat 'helemaal' voor 'alle zondagen open', en dat mag. Dat de raad verdeeld is over het toeristische gehalte van Westland, mag ook! Het LPF-argument: onze 3 geweldige toeristische attracties:
de druiventuin, de Jap. watertuin en, jawel ons strand. Ik vermoed dat hier vooral Westlanders wel eens gebruik van maken, vreemdelingen spot ik zelden!

En eh - ze vergeet onze 'Inspired by Westland' geweldige vaarwegen, het immense Staalduinse
bos, de eindeloze rij glazen kassen, de Naald, Dario Fo, het museum, het varend corso, Waterpop, de Wollebrand(cross), de vele 'open vlaktes' en... het onbetwiste hoogtepunt het Westlandse Raadstheater!

Nimmer heb ik stromen toeristen Westland zien aandoen, ondanks al dit 'moois'. En toen, ja, eindelijk heb ik ze gespot, 2 toeristen doen Westland aan. Onze goedheilig man Sint Nicolaas komt ons, in al zijn goedheid, eens per jaar vereren met een cadeaufestijn. En zijn evenknie de Kerstman doet dat nog dunnetjes over.
De enorme impact van deze heren toeristen 6 weken lang, is echt top, volle winkels, eindeloze
schappen vol pakjes en etenswaren, te veel om op te noemen. Ik vraag mij wel af hoe dat moet met dat 'toerisme' als beiden straks weer vertrokken zijn, is het kale leegte is dat rest!

Met een gevoel voor humor en treurnis heb ik die discussie over het toeristische Westland en de koopzondagen gevolgd, maar ben er niet vrolijker door geworden! En al helemaal niet als ik denk aan de paar nog resterende lokale winkeltjes die het nu juist zo leuk maakt in een winkelstraat. Nee, dan straks alleen de megaconcerns en elke dag open; hoe gruwelijk deze gedachte...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.