Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

maandag, januari 03, 2011

Gemeente zaagt mooie bomen om.

Gemeente zaagt mooie bomen om.

Het jaar begint al goed slecht. Langs de Kruisbroekweg in Naaldwijk worden door de gemeente dezer dagen 8 mooie oude bomen omgezaagd. Men is al begonnen om schaamteloos deze oudjes te vernielen.
Het is mij niet bekend of de gemeente een rooivergunning heeft en of er herplantingsplicht is. Maar waarom moeten 8 oude bomen het leven laten?
Er is ruimte genoeg om dit schoons te laten staan.
De gemeente heeft Duurzaamheid hoog in het vaandel staan, maar gaat gewoon door met vernielen van bomen, holle frasen dus.
Gemeente Westland heeft al het minste groen en bomen van heel Nederland, waarom moeten de laatste oude bomen ook nog worden vernield? Het is mij niet bekend waarom dit barbaarse beleid gewoon maar door gaat. Het wordt tijd dat Westlanders eens in opstand komen tegen de vernielzucht
van de gemeente... Straks is er geen boom meer over in Westland.

Men wil een 'mooi' leefbaar Westland, maar dan wel zonder groen blijkbaar.
Weet het college dan niet dat bomen essentieel zijn voor ons leven?
Kan het college dat eens uitleggen aan u en mij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.