Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

donderdag, mei 07, 2009

Gemeentehuis soap

Gemeentehuis soap

Men beweerd van alles over het gemeentehuis Westland. Een wethouder zegt 90 miljoen alleen voor het gem.huis; anderen zeggen 90 miljoen voor de hele renovantie Verdilaan inclusief gem.huis! Hoe zit het dan met al gemaakte kosten, extern advies, afbraak van de Ouverture, de aanleg van het 'park',
parkeergarage en andere kosten?

Cepezed wordt het, je kiest voor 4 etages, worden er 5 of meer! En een andere vormgeving. Waar kies je eigenlijk voor en heeft dat zin?

Er zijn ca. 71.000 stemgerechtigdeWestlanders, ruim 14.000 hebben gestemd, waarvan ruim 4400 tegen. Dus slechts ca. 9600 burgers (13,5 %) kiezen voor een bepaald gemeentehuis, waarvan een paar
% voor Cepezed. 4400 stemmen tegen (6,2%) 57.000 stemmen niet (80%). Niet
stemmers en tegenstemmers = ca. 86 %.
Ik begrijp het hoerageroep over 'de Westlander kiest' niet; de overgrote meerdheid kiest niet of was tegen!
Als de Verdilaan en het gemeentehuis klaar zijn, de school, de Ouverture is vervangen, schade van de Bernadetteschool is betaald en de mogelijke schade in s'gravenzande en de financiele problemen in Hoogeland,. is Westland dan weer aan de bedelstaf? Volgend jaar zijn er verkiezingen. De huidige bestuurders zijn dan weg, dus niemand neemt verantwoordelijkheid.

Zo gaat dat dus. Wie het begrijpt mag het mij uitleggen, ik zoek nog steeds de waarheid, begrijpen doe ik het niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.