Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

maandag, februari 22, 2010

Debat omroep West op 22 februari 2010

Wat een sof was dit debat. Het lijkt wel of het dieptepunt nog niet is bereikt. Maar misschien moet ik niet zo moeilijk doen en hoort het allemaal zo te gaan. Uiteindelijk ben ik als gewone burger plotsklaps in de politiek gestapt, en ja, dan moet je leren hoe dat werkt.
Nou, ik leer veel en ook nog snel… en ik kan wel zeggen dat als een bedrijf zo zou werken ze snel failliet zouden zijn.
Wat gebeurt er deze keer? Je maakt afspraken over meedoen als Westland Verstandig aan het debat. Dan kom je en blijkt dat je niet mee mag doen. En met ons nog 3 andere partijen.


De 4 partijen die wel mee mochten doen waren:
LPF, CDA, D66 en PW;
VVD, GBW, ChristenUnie en Westland Verstandig mochten dus niet meedoen! Och ja, u kunt toch tussen het publiek gaan staan dan stellen wij u misschien wel een vraag… wat een gein!

Vragen die aan tafel langs kwamen: het gemeentehuis, de koopzondag, en de tuinbouw. Dit verhaal kent elke Westlander nu wel. Alsof er niet meer belangrijke zaken in Westland spelen…

Samenvatting:
Het is treurig om te melden, maar helaas ben ik weer teleurgesteld naar huis gegaan na een debat. Dit was echt niets. De vragen waren een herhaling van herhalingen en de antwoorden konden ook door een papagaai worden ingesproken, niets nieuws dus.

Zelf kom ik uit de tuinbouw en het agrarisch onderwijs en heb daarvoor ook de halve wereld rond gereisd. Je kent vele tuinbouwgebieden en weet een beetje hoe de handel in elkaar steekt.
Dan hoor je in het debat D66 en LPF de grootst mogelijke flauwekul verkondigen over die tuinbouw. Je vraagt je af of men al eens zelf buiten het Westland, en liefst ook in andere landen is wezen kijken. Ik denk het niet.

Het zijn vooral slogans en verkooppraatjes die het moeten doen. Inhoudelijk was alleen het CDA nog betrouwbaar.
Ik ben benieuwd waar Westlanders op gaan stemmen en ik ben nog benieuwder of men ook de programma’s met elkaar gaat vergelijken om tot een afgewogen keuze te komen.
En misschien is het meest interessante nog te weten hoe de PVV invloed heeft op het stemgedrag in Westland, ik vrees dat veel Westlanders rechtser zijn dan we denken.

Peter Duijsens van Westland Verstandig kon nog net een prima antwoord geven op de soap van het gemeentehuis. Daarna hebben we er maar een pilsje op gedronken…

Het leukste aan deze bijeenkomst in de kroeg de Slimmerick in Naaldwijk was het optreden van 3 meiden die prachtig konden zingen. Jolentha Zaat, Koosje Sekreve en Maghen Hilgersum. En ook Koos Sekreve zong prachtig mee.
Gelukkig nog wat cultuur genoven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.