Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

zaterdag, februari 22, 2014

Drol te vondeling gelegd!


Ingezonden brief 22 febr 2014
Drol te vondeling gelegd!

De gemeente Westland en de dames en heren politici schaften in al hun wijsheid, natuurlijk als PR stunt voor de verkiezingen dan wel de hondenbelasting af en gelijk ook maar een deel van de Boa’s en naar verluid de gemeentelijke poepzuiger, u weet wel, dat kekke karretje met een mannetje en een slurf waar achtergelaten poep mee werd opgezogen... maar ze laten de burgers achter in een geur van meur!

Schijten op straat, zowel door honden als paarden, is bij APV verordening streng verboden in Westland en er staat een leuke boete op. Dat laatste mag wel eens worden opgehoogd naar 250 euro, maar dan moet ook de pakkans veel groter worden want aan symboolpolitiek hebben we niets.
Ik vrees dat er nog nooit ‘een beest’ is bekeurd voor wildkakken! Fietsers in het centrum van Naaldwijk pakken levert gegarandeerd veel meer op voor de gemeente, daar is het wel ‘kassa’.
Alle maatregelen om vervuiling en stront op straat te bestrijden helpen niets. Probeer maar eens op een mooie dag te fietsen, geheid dat je vaak moet wijken voor dampende paardenhopen en wandelen kan je beter doen met laarzen aan.
Schijt krijg je er van dat asociale medeburgers hun geliefde dier vrij op straat laten schijten, onfris en stront is ook nog ongezond voor kinderen in een speeltuintje, daar is geen glijbaan meer nodig door alle stront. Nu zal ik wel weer net als voorheen bedreigd worden of bedeeld met zakjes stront, maar ja!
Overal camera’s is misschien een, niet door mij, gewenste oplossing. Liever van alle beesten een DNA vast stellen, dan kan via ‘de hoop’ altijd de dader worden gevonden.  De kosten wel graag op de eigenaren verhalen. De strijd tegen stront is helaas nog lang niet gestreden, bij mij ligt alweer drol nr. ontelbaar te vondeling

---
Stront poëzie
Klokken luiden, trompetten schellen, trommels slaan in het rond
Nee, je wilt het niet meer horen
Hedenmorgen is vondelingendrol nr ontelbaar voor mijn huis geboren
Nog dampend in het rond meurt het weer naar hondenstront
Komt er dan nooit een eind aan dit asociale geschijt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.