Samen werken aan een leefbaar, groen en mooi Westland!

Een blik op Westlandse Politiek en onze leefomgeving.

Als blogger/columnist schrijf ik over mijn geboortegrond, Het Westland. Een opinie, een essay, een verslag over cultuur, duurzaamheid, natuur, milieu, bomen, de tuin e.d. Keuzes maken, stelling nemen, bewustwording en verantwoording. Satire en/of humor kan een rol spelen.

dinsdag, januari 03, 2012

Wachtgeld maakt politici rijk!

Wachtgeld soms pure diefstal!

In het AD stond op 29 dec 2011 een frustrerend artikel over de Miljoenen wachtgeld die ex wethouders en ex raadsleden opstrijken.

Lekker cashen voor ex wethouders!



Dat sommige ex wethouders en raadsleden miljoenen binnenhalen als wachtgeld is niet goed te praten als het gaat om lieden die bij aantreden een terugkeergarantie hebben in hun voormalige beroep zoals bij wethouders vaak normaal is. Die moeten daar dan gebruik van maken en niet hun asociale zakken vullen met gemeenschapsgeld. Rustig gaan zitten afwachten tot er ooit een baan langs komt, weer als wethouder of liever als burgemeester, is lekker, maar past niet. Zo een persoon zou ik ook nooit benoemen...

Ik noem het gewoon diefstal... Zijn het vooral bestuurders die de zakken vullen of komt dit breder voor in de politieke en bestuurswereld, ik vrees van wel?

Zelfs als ze zelf ontslag nemen, krijgen ze meestal nog een hoop poen mee of een wachtgeldregeling. Dat mag niet kunnen. Een gewone werknemer krijgt niks mee...
Waarom treden de raad en het college niet op tegen deze misdadige praktijken? Of hoopt men later hier ook nog eens rijkelijk gebruik van te maken. (De goeden niet te na gesproken natuurlijk, want die zijn er gelukkig ook)

Stop dat geld maar in cultuur, natuur of jeugdzorg... of verlaag belastingen! En haal het geld terug bij degene die al lekker een tijd de zakken zitten te vullen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Westland

Westland
Mijn tuin.